Journal

Et specialudviklet fagsystem

Målrettet PPR, BUF, specialenheder, kommunikationscentre o.l.

JOSA Journal

Forestil dig en hverdag, hvor individuelle faglige og processuelle arbejdsgange understøttes af et fagsystem, så organisationens medarbejdere undgår en masse omveje, når data registreres og journaliseres. Udover at organisationen effektiviseres og overholder journaliseringspligten, indsamles automatisk viden om organisationens faglige arbejdsopgaver, hvillket både sparer tid på den nødvendige afrapportering og opkvalificerer vidensgrundlaget. Via borgerens og eksterne samarbejdspartneres egen adgang til JOSA, optimeres samarbejdet på tværs.

Psykolog
arbejdsgange

Fys-/ergo
arbejdsgange

Logopæd
arbejdsgange

Effektiv sagsoprettelse

Skabelonworkflows på tværs

Understøtter faglige arbejdsgange

Effektiv digital kommunikation

Automatisk ledelsesinformation

Sikrer overholdelse af GDPR

Kernefunktioner

  • Individ

    Individsager

    Hurtig fremsøgning og oprettelse af nye sager på en intelligent forside sikrer overblik over antal presserende sager, senest åbnede sager, egne sager, sager med nyt indhold og alle sager.

  • Gruppe

    Gruppesager

    Oprettelse af hold og ventelister er baseret på egne fagspecifikke gruppesagskort. Automatisk sammenhæng med individsagen fås, så data fra gruppeforløb overføres til individsagen.

  • Stamdata

    Stamdata, anonyme sager og relationer

    Nem oprettelse af sager og overblik over samtlige af familiens stamdata, herunder skole- og institutionsdata. Mulighed for at tilføje relationer til barnet/den unge, samt anonyme borgersager.

  • Sagskort

    Sagskort, opgavetyper, kategorier og ydelser

    Med specialoprettede sagskort for hver faggruppe og relaterede opgavetyper, kategorier og/eller ydelser sikres, at forskellige faggrupper registrerer og journaliserer data for de faglige processer.

  • Sagsakter

    Overblik over sagsakter

    Et brugervenligt og samlet kontinuitetsoverblik over alle de sagsakter, der løbende registreres og journaliseres i fagsystemet. Fremfinding af data er nemt, da data er opbygget efter en selvvalgt faglig datastruktur.

  • Noter

    Noter

    Med noteværktøjet oprettes private kladder, fælles og multiple noter, som nemt journaliseres på sagen og kollegaer adviseres med påmindelser.

  • Skabelon

    Skabelonworkflow

    Skabeloner oprettes via en backend tilknyttet et workflow således, at det altid er de senest opdaterede skabeloner, der nemt og sikkert deles, godkendes eller kommenteres på af borger, leder eller samarbejdspartnere.

  • Vedhæft

    Vedhæft

    Vedhæft nødvendige filer, der vedrører sagen (eksempelvis Office-dokumenter såsom Word, Excel, PowerPoint eller PDF’er, billeder og film).

  • Borgerplan

    Borgerplan

    Ét samlet overblik fås for både fagperson og borger over alle de aktiviteter, der igangsættes i de enkelte sager. Det er nemt at invitere til borgerrettede aktiviteter, baseret på selvoprettede brevskabeloner og systemet udsender automatisk SMS-remindere.

  • Post

    Post

    Outlook mails videresendes sikkert til sagen. Processen aktiveres af en installeret makroknap fra mailsystemet, som overfører mailen via tunnelstandarden til JOSA’s postfunktion.

  • Rapport

    Rapport

    Med få klik filtreres og akkumuleres fagspecifikke data i selvvalgte dataudtræk. Data kan trækkes ud i Excel eller overføres til et BI (Business Intelligence) system.

  • MIT JOSA

    MIT JOSA

    Borgeren tilgår samtlige delte data og dokumenter, planer, beskeder, kalenderaktiviteter, herunder enten give eller tilbagetrække samtykker digitalt. Således opnås sikker kommunikation imellem forvaltning og borger.

Andre funktioner

  • Nem deling af data til aktindsigt eller inddragelse af borgere og andre aktører

  • Bemærkninger eller vigtig information, som deles imellem fagpersonerne

  • Huskesedler og påmindelser til sig selv og kollegaer

  • Rolle- og rettighedsstyring af brugeradgange

  • Samtykkeregistreringer

  • Papirkurv til slettede data, der kan genskabes

  • Fagpersonalet drager nytte af løsningen på PC og tablet og borgeren tilgår delte data fra alle enheder (mobil, tablet og PC).

Familie bruger Mit JOSA

Mit JOSA

Giver borgerne én samlet indgang til samarbejdet

 Mulige integrationer

  • Grundlæggende fælles offentlige CPR-data, herunder informationer om forældremyndige parter, hentes.

  • Relevante skole- eller institutionsdata i relation til stamdata hentes og præsenteres.

  • Integration til kundens Adgangsstyring og Organisationskomponent (f.eks. FK eller Azure) etableres.

  • Brevudsendelse til digital post sættes op efter kommunens praksis, f.eks. OneToox eller Kombits løsning.

  • Kommunikation via tunnelstandarderne.

  • Sikker mail modtages fra eget Outlook mailsystem. Til dette formål installeres en makroknap i mailsystemet.

  • Borgere logger på Mit JOSA med MitID.

  • Løsningen er certificeret til at sende og modtage korrespondancer og bilag.

  • Kan opsættes til automatisk aflevering af KLE-opmærkede sagsakter.

  • En integration til SEI2 (Sundhedsstyrelsens elektroniske indberetningssystem) etables, således afleveres data hos SEI automatisk.

Tilvalgsmoduler

  • Beskeder

    Beskeder

    Sikker tværfaglig chatkommunikation med borger.

  • MedCom

    MedCom

    Sikker kommunikation med sundhedsvæsenets aktører.

  • Hjælpemidler

    Håndtering af udlån, tilbageleveringer, samt journalisering på de enkelte borgersager.

  • Tidsregistrering

    Opsættes til afdelingens specifikke sagskort.

  • SKS-koder

    Opsættes og baseres på en integration til den officielle SEI-database.

  • Synskort

    Synskort

    Synskort til optikerens brug for synsprøven og journalisering af denne.

Brugerperspektiver

Afdelingsleder

  • Bedre organisering og strømlining af fagpersonernes arbejdsgange

  • Effektivisering og øget produktivitet, så medarbejdernes arbejdskapacitet forøges

  • Automatisk ledelsesinformation

  • Mere tilfredse medarbejdere

Administrativ medarbejder

  • Nem sagsoprettelse med automatisk indhentning af samtlige relevante stamdata

  • Effektive skabelon-workflows

  • Nemmere udtræk af data

Fagmedarbejder

  • Understøtter egne faglige arbejdsgange

  • Nem oprettelse og fremsøgning af sagsdata

  • Effektive skabelon-workflows

  • Borgerinvolvering

Centerchef

  • Data til overblik og afrapportering overfor politikere

  • Bedre tværfaglig organisering og strømlining af fagpersonernes arbejdsgange

  • Mere tilfredse medarbejdere

Forældre

  • Får samlet relevante data ét sted

  • Kan nemt underskrive, udfylde og/eller kommentere skabeloner og samtykke

  • Nemmere samarbejde

Det siger kunderne

Arkivering

Alldialogue hjælper kommuner med at efterleve lovkravet om digital arkivering med ekspertise indenfor udarbejdelse, styring og levering af arkiveringsversioner. Arkivering kan også foretages via en integration til kommunens ESDH-system.

Implementering

I forbindelse med implementeringen gennemgås typisk følgende faser:

Afklaring

  • Afklaring af konverteringsopgaven

  • Opstart af samarbejde med IT vedr. integrationer

  • Koordinering og planlægning af samarbejde

  • Faglig konfiguration af datastruktur og skabeloner

Forberedelse

  • Koordinering og implementering af integrationer

  • Teknisk klargøring af løsning

  • Konvertering af eksisterende sager

  • Opsætning af brugere og brugerrettigheder (AD)

  • Klargøring af kommunens egne sagskort og skabeloner

  • Forberedelse af uddannelsen

Ibrugtagning

  • Præ-test frem mod overtagelsesprøve

  • Gennemførelse af overtagelsesprøve

  • Uddannelse af superbrugere

  • Driftsprøve i kommunens IT-miljø/godkendelse heraf

  • Drift, service og support

  • Støtte under opstart af nye brugere

Forankring

  • Monitoring, opfølgning og evaluering af implementering

  • Planlægning og eksekvering af evt. yderligere integrationer

Andre løsninger