Familiedialog giver medarbejdere, et fælles digitalt redskab til at samarbejde på tværs af faggrænser indenfor hele Børne- og Unge området i kommunerne. Der er også mulighed for at involvere øvrige sektorer i samarbejdet. Behovet for samarbejde opstår typisk på baggrund af en bekymring om et barn eller en ung og Familiedialog bruges, derfor ofte i forbindelse med netværksmøder, der har til formål at identificere løsninger sammen med familien på disse problemstillinger.
Familiedialog giver medarbejdere, et fælles digitalt redskab til at samarbejde på tværs af faggrænser indenfor hele Børne- og Unge området i kommunerne. Der er også mulighed for at involvere øvrige sektorer i samarbejdet. Behovet for samarbejde opstår typisk på baggrund af en bekymring om et barn eller en ung og Familiedialog bruges, derfor ofte i forbindelse med netværksmøder, der har til formål at identificere løsninger sammen med familien på disse problemstillinger.
Familiedialog udbreder initiativretten til en tidlig indsats, da medarbejderne får et redskab til at kunne igangsætte et tværfagligt samarbejde, på baggrund af den tidlige opsporing. På den måde kan kommunen håndtere flere sager der ellers kunne udvikle sig til en underretning og dermed frigive ressourcerne til de nødvendige sager, der kræver en underretning.
Familiedialog udbreder initiativretten til en tidlig indsats, da medarbejderne får et redskab til at kunne igangsætte et tværfagligt samarbejde, på baggrund af den tidlige opsporing. På den måde kan kommunen håndtere flere sager der ellers kunne udvikle sig til en underretning og dermed frigive ressourcerne til de nødvendige sager, der kræver en underretning.
Færre og mere effektive møder.
Bedre håndtering af overgange.
Mulighed for at undgå parallelle unødvendige indsatser.
Én plan til håndtering af bekymringer.
Én eller færre kontaktpersoner.
Bedre koordination af hvem der gør hvad i samarbejdet og i kommunen som helhed.
Større transparens for borgerne og styring af denne.
Et fælles sprog, som giver retning for alle i samarbejdet. I vælger i øvrigt selv hvilket fælles sprog platformen skal understøtte.
Færre og mere effektive møder.
Bedre håndtering af overgange.
Mulighed for at undgå parallelle unødvendige indsatser.
Én plan til håndtering af bekymringer.
Én eller færre kontaktpersoner.
Bedre koordination af hvem der gør hvad i samarbejdet og i kommunen som helhed.
Større transparens for borgerne og styring af denne.
Et fælles sprog, som giver retning for alle i samarbejdet. I vælger i øvrigt selv hvilket fælles sprog platformen skal understøtte.
Platformen skaber dokumentation for kommunens håndtering af de personfølsomme data,
herunder sikring af indhentning af samtykke på diverse nødvendige tidspunkter.
Platformen skaber dokumentation for kommunens håndtering af de personfølsomme data,
herunder sikring af indhentning af samtykke på diverse nødvendige tidspunkter.
Ønsker du at få en uforpligtende præsentation af mulighederne med løsningen, kan du klikke her for at angive dine kontaktoplysninger.
Så kontakter vi dig hurtigst muligt.